I serve nuffnang ads

GilaPing

Sunday, November 13, 2011

ilmu ghaib secara percuma??

Bismillah.. dengan nama Allah... tergerak hati ini untuk menulis setelah sekian lama aku tenggelam dengan kealpaan mengejar duniawi.. beberapa kali hati ini terniat untuk menulis, namun pelbagai dugaan datang.. aku harap aku tidak terlupa bahawa setiap ilmu ada dugaannya sehingga boleh membawa kepada kesesatan di dalam terang.. hari ini, gerak jari ini membawa aku ke satu laman yang menggunakan tagline 'pelajari ilmu ghaib secara percuma' dengan tajuk 'Pelajari Ilmu Ghaib'.. hati ini juga tertarik untuk menulis semula dengan olahan sendiri.. bukan menidakkan juga bukan menafikan.. setiap kali ku menemui perkara-perkara sebegini, maka bermula getaran dalam hatiku.. getaran ini mengingatkan aku bahawa Allah ingin menguji aku dengan ilmuNya yang tak terbatas.. getar hati bisa membawa kepada gentar hati ini kepada Allah.. dengan kalimah Allah sahaja mampu menghancur sebuah jiwa.. apatah lagi 'makhluk halus' yang sering menjadi momokan kepada anak-anak kecil zaman sekarang.. setiap kali aku membaca dan menemui sesuatu yang baru, maka sedarlah aku bahawa ilmu aku amatlah cetek.. sangatlah tidak seberapa.. apatah lagi ilmu itu tidak datang bersama amalan yang sepatutnya.. setiap yang dipelajari, perlu ada amalannya dan perlu juga ada ujianNya.. pengijazahan itu memberikan erti bahawa Allah memberi tauliah kepada kita... laman ini memberi pelbagai jalan cerita untuk memberikan jalan kepada pencari-pencari ilmu yang amat dahagakan ilmu kebatinan.. dan pasti para pembaca akan datang dari pelbagai golongan yang datang dengan pelbagai niat yang tersendiri.. ilmu itu tiada yang salah..kerana yang salah hanyalah pengamalnya..itupun dengan kehendak Allah... ilmu yang diberikan bukanlah untuk sekadar disimpan melainkan untuk diamalkan setiap nafas selagi kita bergelar makhluk.. fitrah makhluk adalah menyembah Allah selaku Maha Pencipta.. tulisan ini akan membosankan apabila dibaca oleh sesetengah orang.. dan tulisan ini bukanlah sekadar tontonan kosong.. ini adalah gerak jariku dan ini adalah gerak hatiku.. maka, janganlah kamu salahkan aku kerana sesungguhnya Allah yang Maha Berkehendak.. andai kata hari ini aku menemui penghujung hidupku, aku harus pasti mana tempat tujuanku.. janganlah aku lalai dengan godaan dunia sehingga aku bertuhankan duit.. janganlah aku takut dengan masa walau setajam mana potongan masa kerana sesungguhnya masa juga adalah makhluk.. andai kamu takutkan makhluk, maka kamu lebih hina dari makhluk yang paling hina... kerana sebenar-benarnya, hanya Allah yang selayaknya ditakuti dengan sepenuh hati sehingga kita kembali kepadaNya.. doaku seikhlasnya kepada Allah, demi Allah. Lillah,Billah,Minallah.. by shareeb

No comments:

Post a Comment