I serve nuffnang ads

GilaPing

Friday, November 12, 2010

Larut Malam

Malam da semakin larut tapi tah ape laa aku duk merepek kat sini.. nak tido awl2 pon xleh da sbb da lepas pukul doblas..satu tabiat x betol kalo da bese tido lewat..padahal esok kne keje pagi2 lagi..ape la malang nasib mata aku nih..bkn senang nk bukan dan bukan senang nak pejam...
Dalam sehari2 aku duk berjalan melayari hidup ni,banyak sangat persoalan melintas dalam benak..tapi sume aku wat tak tau jer...bukan persoalan biase2 lak tuh...ade je bende pelik2..kadang2 sampai tahap aku sendiri xleh terima benda2 gini..
Walau ape yang aku pikir,smpai satu tahap,aku rasa diri aku dah hilang...dah tak wujud lagi kat alam fana' nih...melayang2 ke,ghaib ke,mcm mane ke,xleh nk cite...andai diceritakan pon,takkan tersampai maksud..
sampai sekarang pon,masih lagi byk yg belum terjawab..jenis persoalan macam ni la yg bawak aku gi alam satu lagi nih..bile duk pikir punye pikir,sedar2 aku dah xde..dah mati dalam hidup..andai ku kenal diri ku,maka hapuslah aku...
Malam larut ni pon membawa ke satu fasa laen yg mana aku tak tau mcm mane nk hadap..apa2 pun,sume datang dari Allah dan sume kembali kepada Allah..
Wallahua'lam
by shareeb

2 comments:

  1. mati dalam hidup.mcm best je ayt 2.tp maksud sgt2 trsirat smpai ssh nak paham...

    ReplyDelete
  2. susah sangat ke nak paham??sume nyer ade dalam diri sebenar diri

    ReplyDelete